Laat u verrassen door forten, kastelen, loopgraven, vestingsteden, rivieren en prachtige natuur! U fietst deze week door een uniek militair landschap: de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Een ingenieus verdedigingssysteem van dijken, sluizen, kanalen, forten en bunkers dwars door Nederland. Door het land met een laagje van 40 cm onder water te zetten was het onbegaanbaar voor soldaten en niet diep genoeg voor boten.
Nu is dit groene waterlinielandschap een prachtig gebied om met de fiets te ontdekken, want de waterlinie ligt fraai verscholen in het landschap en is daarom misschien wel het grootste geheim van Nederland! Genomineerd als UNESCO Werelderfgoed en het grootste rijksmonument van Nederland.
Voor deze reis kunt u categorie A (Comfort) en categorie B (Standard) hotels boeken.
Er is ook een 7-daagse versie van deze reis, die eindigt in Gorinchem.
Uw ontdekkingstocht start in Utrecht. Utrecht is de op vier na grootste stad van Nederland en een absolute aanrader met haar historische sfeer en de bijzondere grachten met z’n werven en terrasjes.
Vanuit de stad Utrecht fietst u langs fort Rijnauwen naar Fort Vechten in Bunnik. Hier kunt u zich volledig onderdompelen in de Nieuwe Hollandse Waterlinie met een bezoek aan het Waterliniemuseum. Met een virtual reality-bril maakt u een parachutesprong boven de Nieuwe Hollandse Waterlinie.
Vervolgens gaat u verder richting de Plofsluis: uniek in de wereld! Een sluis die tot ontploffing kon worden gebracht om het kanaal af te dammen. De tocht gaat verder via Fort Jutphaas door historisch Vreeswijk, met drie prachtige sluizen: de Oude Sluis, de Rijkshulpschutsluis en de Koninginnensluis.
Daarna fietst u over het Eiland van Schalkwijk. Een waar openluchtmuseum voor liefhebbers van cultuurhistorie en natuur: Het Fort Werk aan de Korte Uitweg (met fantastische theetuin), de Gedekte Gemeenschapsweg, het imposante Fort Honswijk en de loopgraven van Werk aan de Groeneweg.
Uw fietstocht eindigt in Wijk bij Duurstede, een kleine stad met een grote geschiedenis. Deze plaats stond in de Middeleeuwen bekend als Dorestad. De rivier de Kromme Rijn en de grote sluis in Wijk bij Duurstede speelden een belangrijke rol in de Nieuwe Hollandse Waterlinie en het onder water kunnen zetten van het gebied rond de stad Utrecht.
Van Wijk bij Duurstede fietst u door het rivierenlandschap van de Lek naar het historische Culemborg en komt u langs Werk aan het Spoel met aantrekkelijke horeca en zonneterras. De route vervolgt langs Fort Everdingen, de stoere thuishaven van bierbrouwerij Duits&Lauret, met proeflokaal. U vervolgt de route via de Diefdijklinie met diverse groepsschuilplaatsen (bunkers). Vervolgens komt u langs Fort Asperen een cultuureiland aan de rivier de Linge.
Na Fort Asperen maakt de route een uitstapje naar de Betuwe, met een rondrit langs het prachtige meanderende riviertje de Linge. Tussen de boomgaarden liggen mooie dorpjes zoals Acquoy met zijn even scheve toren als die van Pisa, Beesd met molen de Vrijheid en Heerlijkheid Mariënwaerdt. Neem een kijkje in het Uilen- en dierpark De Paay en het Geofort met een interactief science centrum over de aarde en navigatie. U kunt op diverse plekken de Linge oversteken en daarmee de route inkorten tot 43 of slechts 33 km.
Uw tocht eindigt vandaag in Leerdam, sinds 1765 dé glasstad van Nederland en bekend van het Nationaal Glasmuseum en de Leerdammer kaas. U overnacht in het nabijgelegen Asperen.
Vanuit Asperen fietst u naar het rivierenlandschap van de Waal en steekt u tweemaal per pont de rivier over. De Bommelerwaard bij Brakel en Poerderoijen tussen de Waal en Afgedamde Maas vormt het zuidoostelijke sluitstuk van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. De brasserie in de herbouwde wachterswoning van Batterij Poederoijen leent zich prima voor een tussenstop.
Eén van de hoogtepunten vandaag is Slot Loevestein dat prachtig is gelegen aan de rivier in en midden in de natuur. Het slot heeft een belangrijke geschiedenis als middeleeuws tolkasteel, vesting en gevangenis.
U fietst vervolgens door het stoere vestingstadje Woudrichem en komt ook nog langs Fort Altena, dat ook diverse moderne bestemmingen heeft gekregen, waaronder een brasserie. Deze etappe eindigt in Vestingstad Gorinchem. Dit is een van de mooist bewaarde vestingen van Nederland met haar stadswallen, imposante kanonnen en molens. Ook is het erg gezellig in het stadcentrum met de vele terrasjes op de Oude Markt.
Vandaag fietst u door een deel van de Oude Hollandse Waterlinie, die bijna 350 jaar geleden onze redding was in de oorlogen tegen Spanjaarden en Fransen. U fietst door Nieuwpoort, één van de kleinste vestingsteden van Nederland, die al werd gesticht rond 1200. Samen met vestingstad Schoonhoven werd de Lek bewaakt, als onderdeel van de Oude Hollandse Waterlinie. Langs het 10 km korte riviertje De Vlist fiets je naar het charmante stadje Haasdrecht, waar de Vlist uitmondt in de Hollandsche IJssel. De volgende halte is het pittoreske vestingstadje Oudewater met de bekende Heksenwaag, die bezoekers van over de hele wereld trekt.
Uw eindbestemming is het historische Woerden bekend om de kaasmarkten op zaterdagochtend (apr-aug). Dwaal over de oude vestingmuren, geniet van de grachten en proef de lokale streekproducten.
Na een heerlijk ontbijt in uw hotel, stapt u weer op de fiets voor een mooie etappe. U volgt eerst de Oude Rijn, ooit een deel van de grens van het Romeinse Rijk (De Limes). Via de voormalige vesting Wierickerschans uit de Oude Hollandse Waterlinie komt u in de kaasstad Bodegraven.
Om uw bestemming, Weesp, te bereiken fietst u eerst via Abcoude: de schilder Piet Mondriaan werd in zijn jonge jaren geïnspireerd door het idyllische dorpje Abcoude en zijn omgeving en fietste hier vaak heen om landschappen te schilderen.
Hij schilderde de Oostzijdse molen meer dan twintig keer tussen 1902 en 1908. De molen staat er nog steeds, dus u kunt erheen fietsen om hem te bekijken. Uw dag eindigt in uw hotel in Weesp, bekend als 'Klein Amsterdam' aan de rivier de Vecht.
Indien gewenst, kunt u deze route inkorten tot 40 km. U komt dan niet door Bodegraven.
U ontdekt vandaag hoe koningen, kasteelheren, dichters en schrijvers door de eeuwen heen leefden op het Muiderslot. Dit middeleeuwse kasteel met slotgracht, wallen en bolwerken vormde een belangrijk onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Maar eerst komt u langs Fort Nigtevecht, een prachtige, rustige plek midden in de natuur.
U route vervolgt naar een volgend hoogtepunt, Vesting Naarden, gebouwd in de 17e eeuw. Het eeuwenoude stadje staat bol van de bijzondere monumenten, winkels, antiekzaken, galeries, horeca en musea. Een absolute aanrader is het Nederlands Vestingmuseum. U sluit uw fietstocht van vandaag af met een mooie tocht langs de rivier de Vecht en dwars door de Loosdrechtse Plassen waar ook uw hotel is.
Vandaag verder langs de Loosdrechtse Plassen naar Loenen aan de Vecht, een van de charmantste dorpen van Nederland met maar liefst 144 rijksmonumenten. Vanaf hier fietst u langs de Vecht naar Breukelen dat bekend staat om zijn historische buitenplaatsen langs de rivier. Wist u dat stadsdeel Brooklyn in New York naar Breukelen is vernoemd?
De slingerende Vecht brengt u naar Maarssen en de rand van Utrecht. Daar vindt u Fort Aan de Klop, waar het goed toeven is op het terras bij het bomvrij Wachthuis met lokale producten. Na het fort fietst u over de dijk langs de Klopvaart, een inundatiekanaal voor de Nieuwe Hollandse Waterlinie naar de Fort de Gagel en Fort Ruigenhoek, Deze forten liggen in een mooi Hollands polderlandschap, onderdeel van het Vechtplassengebied.
Uiteindelijk eindigt u vandaag weer bij het hotel in Utrecht. Geniet na van uw vakantie met een drankje op het terras bij uw hotel of geniet nog even van het bruisende stadsleven in het centrum van Utrecht.
Na het ontbijt vertrekt u weer naar huis.
Start:
Dagelijks mogelijk vanaf 1 april t/m 23 september
Prijs p.p. | € | |
2-persoonskamer, ontbijt | 1,050.00 | |
1-persoonskamer, ontbijt | 1,530.00 | |
Extra nacht tweepersoonskamer (logies/ontbijt) | 80.00 | |
Upgrades p.p.p.n. | € | |
Hotel Mitland - Suite upgrade, Utrecht | 40.00 | |
Huurfiets (d/h) | € | |
Kinderfiets | 88.00 | |
Hybride | 104.00 | |
Elektrische fiets | 224.00 | |
Extra service | € | |
Fietspechpas | € 4.00 x 8 | 32.00 |
Kinder zitje | € 5.00 x 8 | 40.00 |
Fiets diefstalverzekering | € 3.00 x 8 | 24.00 |
E-bike diefstalverzekering | € 6.00 x 8 | 48.00 |
Extra bagage | € 5.00 x 8 | 40.00 |
Aanhangfiets | € 10.00 x 8 | 80.00 |
Kinderkar | € 18.00 x 8 | 144.00 |
Fietshelm | per stuk | 10.00 |
SGR | per stuk | 5.00 |
Startplaats:
Utrecht
Hieronder staan de accommodaties die wij standaard boeken voor deze reis. Ze zijn zorgvuldig door ons geselecteerd en ingesteld op fietsers. Alle kamers zijn voorzien van douche of bad en toilet. Mocht één van de hotels zijn volgeboekt, dan proberen wij een vergelijkbaar alternatief te boeken waar mogelijk.
Bij het selecteren van de hotels proberen wij zo veel mogelijk rekening te houden met een veilige afgesloten fietsenstalling. Echter kunnen we dit niet bij alle hotels garanderen en is dit mede afhankelijk van het aantal fietsen van andere hotelgasten.
Als u niet zelf uw eigen fiets mee wenst te nemen, kunt u bij ons een fiets huren. Onze toerfietsen zijn 24-versnellingen. Hieronder vindt u alle informatie over onze huurfietsen.
Bij uw eerste hotel staan uw huurfietsen voor u klaar. De receptiemedewerkers van het hotel geven u de sleutels van uw fietsen en wijzen u naar de fietsenstalling. Alle fietsen zijn voorzien van kettingsloten.
Waarom Nederlanders geen helm dragen!
Onze hybride fietsen hebben 24-versnellingen met handremmen.
De hybride fiets weegt ca. 16,5 kilo.
De e-bikes hebben een kleine elektromotor en accu, die bij de hotels opgeladen kunnen worden. U moet nog steeds trappen: een e-bike maakt het trappen alleen veel gemakkelijker. Enige ervaring met e-bikes wordt aanbevolen, omdat de fietsen sneller accelereren en zwaarder zijn dan gewone fietsen (door de elektromotor). Een e-bike weegt ca. 25 kilo. De actieradius op een volle batterij is +/- 100 KM. Voor de e-bike adviseren wij een minimale hoogte van 160 cm.
Voor kinderen met een lichaamslengte van tenminste 125 cm hebben wij ook kinderfietsen beschikbaar (deze zijn 24”of 26” voor kinderen die groter zijn dan 140 cm).
Een kinderfiets heeft handremmen en ten minste 7-versnellingen.
De maximale lichaamslengte voor een kinderfiets is 155 cm.
24" kinderfiets:
26" kinderfiets:
Dutch Biketours verzorgt geen waterflessen of bidons. Daarnaast kunnen wij ook niet garanderen dat er een bidonhouder op de fiets zit. U ontvangt altijd één fietstas, dus u kunt uw bidon altijd in uw fietstas opbergen.
Al onze huurfietsen hebben een fietsbel.
Eén fietstas is inclusief bij onze standaard hybride fietsen en e-bikes.
Hoogte: 42 cm
Diepte voorkant naar zijkant: 17 cm
Breedte bovenkant: 32 cm
Breedte onderkant: 23 cm
Inhoud: 20 liter
De fietstassen hebben een gemakkelijk click-on/click-off systeem. De fietstassen zijn waterdicht, zodat uw spullen droog zullen blijven.
Al onze huurfietsen hebben voor- en achterverlichting. Wanneer u op het knopje op de lamp drukt, zal deze drie keer flitsen. Dit betekent dat de verlichting automatisch aan gaat zodra het donker wordt.
Als u nogmaals drukt, flitst de lamp één keer en zijn de lampen uitgeschakeld.
Helmen zijn niet verplicht in Nederland, maar kunnen gehuurd worden voor € 10,- per stuk.
Beschikbare maten: Volwassenen: 54 - 61 cm, Kinderen: 50 - 55 cm (alleen voor kinderen vanaf 5 jaar).
Voor kinderen tot 30 maanden oud (max. 15 kilo) is het mogelijk om een voorzitje te huren. Dit is niet mogelijk bij e-bikes, in verband met de display van de fiets.
Voor kinderen ouder dan 30 maanden (max. 22 kilo) is het mogelijk om een achterzitje te huren. Dit is ook mogelijk bij een e-bike.
De prijs voor beide type zitjes is € 5,- per dag.
Al onze huurfietsen komen met reguliere pedalen, dus geen click- of SPD pedalen.
Al onze huurfietsen hebben een quickrelease systeem. Hierdoor wordt het aanpassen van de hoogte van de sturen en zadels gemakkelijk en heeft u geen gereedschap nodig.
Al onze huurfietsen voor volwassenen hebben handremmen.
Er wordt een klein bandenplaksetje meegeleverd, welke u kunt vinden in uw fietstas. Wanneer een huurfiets een ander probleem heeft, raden wij u altijd aan om naar een fietsenmaker te gaan of om het noodnummer voor fietspech te bellen. Dit laatste telefoonnummer vindt u in uw reisbescheiden, indien u deze service heeft bijgeboekt.
Onze huurfietsen hebben een insteekslot (een kabelslot dat aan het ringslot van de fiets vastzit, zie afbeelding).
U moet uw fietsleutel een kwartslag draaien, de pin van het kabelslot uit het ringslot halen en deze vastmaken om een paal/hek etc.
Wanneer u de pin weer terugsteekt in het ringslot, dient u het ringlsot vervolgens op slot te zetten zoals u gewend hebt en beide sloten zullen op slot zitten.
Zadels kunnen gemakkelijk in hoogte versteld worden zonder gereedschap, zie 'Quickrelease'.
De zadels hebben geen gelcover.
We hebben een beperkt aantal tandems beschikbaar op aanvraag.
Tandems zijn geschikt voor twee volwassenen.
De framemaat van de tandems zijn 48 cm.
We gebruiken voornamelijk het model Victoria Spezial 8.7.
Deze tandem heeft 24-derailleur versnellingen of nuvinci versnellingen.
De hoogte van de sturen kan niet worden aangepast.
We hebben een beperkt aantal familietandems beschikbaar op aanvraag.
De familietandems hebben 7-versnellingen en zijn geschikt voor één volwassene en één kind van tenminste 125 cm groot.
Een aanhangfiets is een goed alternatief voor kinderen tussen ca. 100 cm en 125 cm groot. Kinderen kunnen zelf fietsen op hun eigen tempo, maar hoeven zich niet bezig te houden met het overige verkeer.
De aanhangfiets is niet voor alle reizen beschikbaar.
Een kinderkar kan gebruikt worden voor maximaal twee kinderen van maximaal 100 cm en maximaal 35 kilo in totaal.
Wij gebruiken voornamelijk de XLC Duo 2 kinderkar.
Een kinderkar is niet mogelijk in combinatie met een e-bike.
Lekker fietsen en veel kilometers fietsplezier, dat wensen we u toe. Maar helaas is er een kans (hoe klein ook) op pech onderweg. Daarom is er nu de pech-onderweg-service via onze partner ANWB pechhulp. Deze service is €4 per fiets per dag. U ontvangt een pechpas waarmee u als het ware altijd uw fietsenmaker bij de hand heeft, die u in geval van pech kosteloos verder helpt. Bij eigen fietsen betaalt u alleen de nieuwe onderdelen, bij huurfietsen dragen wij zorg voor de betaling.
De Pechhulppas geeft recht op kosteloze reparatie bij pech onderweg. Kan uw fiets op de pechlocatie niet gemaakt worden of kunt u niet meer verder fietsen, dan vervoert ANWB u en uw rijwiel.
Fietst u samen met iemand anders, dan vervoert ANWB ook uw reisgenoot en diens fiets (max. 1 extra persoon). Samen uit, samen thuis!
Wilt u uw fiets verzekeren tegen diefstal?
Dat kan. Dit kost €3,- per dag per standaard hybride fiets.
Voor een e-bike, premium fiets of race fiets kost dit €6,- per dag per fiets.
Zie ook de voorwaarden voor huurfietsen.
Als een huurfiets gestolen wordt of beschadigd raakt, houden we de gast verantwoordelijk.
Als uw verzekering deze zaken niet vergoed, dient u de eventuele kosten zelf te betalen.
Artikel 1 Huursom
De huursom is bepaald aan de hand van het bij de boeking geldende tarief of is naderhand overeengekomen. De tarieven staan vermeld op de website van Dutch Biketours.
Artikel 2 Betaling
a. De huursom evenals alle andere te zake van de huurovereenkomst verschuldigde bedragen dienen vóór de beschikbaar stelling van de fiets(en) te zijn voldaan
b. Indien de huurder door welke oorzaak dan ook geen gebruik kan maken van de fiets(en) draagt de verhuurder voor de daaruit voortvloeiende kosten en schaden geen aansprakelijkheid.
c. In het geval in het vorige lid bedoeld blijft de huurder verplicht de volledige huursom en eventuele andere in de (af-)rekening vermelde bedragen te voldoen, in overeenstemming met de reisvoorwaarden van Dutch Bike Tours tenzij hij met betrekking tot de huursom aantoont, dat het niet kunnen gebruiken van de fiets(en) een gevolg was van een defect dat al aanwezig was bij de aanvang van de huurperiode.
Artikel 3 Huurperiode
a. De huurperiode is de periode gelegen tussen de tijdstippen van aanvang (dag van aankomst) en einde (dag vóór vertrek) van de fietsvakantie, conform de boekingsbevestiging.
b. Verlenging van de huurperiode kan slechts plaatsvinden na toestemming van de verhuurder en wel tegen de (verlengings-)tarieven als bedoeld in artikel 1.
c. Tussentijdse inlevering van de fiets(en) doet de huurovereenkomst eindigen zonder dat recht op vermindering van de in het contract vermelde of de wegens verlenging vermeerderde huursom bestaat.
d. De fiets(en) moet(en) bij het uitgiftehotel worden ingeleverd uiterlijk op de in de betreffende boekingsbevestiging overeengekomen periode.
e. Zijn de fiets(en) niet binnen de overeengekomen huurperiode bij het beginhotel ingeleverd, dan loopt de huur door tot het tijdstip dat de fiets(en) wordt (worden) ingeleverd of door de verhuurder is (zijn) ontvangen, tegen de tarieven als bedoeld in artikel 1, vermeerderd met een boete van € 25,00 voor elke dag dat de fiets(en) te laat wordt (worden) ingeleverd of ontvangen zijn en onverminderd het recht op vergoeding van eventuele door de verhuurder te lijden kosten en schaden.
f. Onverminderd het bepaalde in het vorige lid heeft de verhuurder in dat geval het recht om de huurovereenkomst ontbonden te verklaren zonder rechterlijke tussenkomst en de teruggave van de fiets(en) onverwijld te vorderen of deze terug te nemen waar en bij wie de fiets(en) zich ook bevindt (bevinden). Deze bevoegdheid heeft de verhuurder ook indien de huurder enige voorwaarden van de huurovereenkomst niet naleeft.
Artikel 4 Gebruik
a. De fiets(en) mag (mogen) slechts gebruikt worden overeenkomstig hun normale bestemming en door de in het huurcontract genoemde berijders(s). De fiets(en) moet(en) bij verhuurders adres schoon worden ingeleverd in de staat waarin de fiets(en) werd(en) ontvangen.
b. De huurder dient als een goed huisvader voor de fiets(en) te zorgen. Zo dient huurder alle voorzorgsmaatregelen te treffen tegen beschadigingen, verlies of diefstal.
c. De fiets(en) mag (mogen) niet gebruikt worden op het strand of op zandpaden in de duinen, behalve wanneer geen gebruik gemaakt kan worden van verharde paden en/of wegen.
Artikel 5 Schade, verlies en diefstal
a. De huurder is aansprakelijk voor beschadigingen aan of verlies van de fiets(en) of onderdelen daarvan, zomede van fietssleutels en ketting(en)/sloten, tegen bedragen welke door de verhuurder naar normale normen worden vastgesteld,. De fiets(en) is (zijn) niet verzekerd tegen aansprakelijkheid- of cascoschade.
Artikel 6. Verzekering tegen diefstal
a. De fiets(en) kan (kunnen) verzekerd worden tegen diefstal. Verzekerd is: Schade door diefstal van de fiets, evenals schade aan de fiets als gevolg van die diefstal. Schade ten gevolge van een poging tot diefstal of diefstal van onderdelen is niet verzekerd.
Artikel 7. Premie
a. De premie voor de diefstalverzekering bedraagt € 3,00 per dag per standaard hybride fiets.
Voor een elektrische fiets, premium fiets of racefiets € 6,00 per dag per fiets. Het in rekening te brengen aantal dagen is in overeenstemming met het aantal fietsdagen zoals vermeld in de boekingsbevestiging.
Artikel 8. Aansprakelijkheid
a. Heeft de huurder vooraf geen fietsverzekering bij de verhuurder afgesloten dan is de huurder volledig aansprakelijk voor het bedrag welke door de verhuurder naar normale normen worden vastgesteld.
b. Heeft de huurder wel een diefstal verzekering bij de verhuurder afgesloten, maar de huurfiets niet met het vaste slot op slot gezet, kan aan de verhuurder niet het originele fietssleuteltje overhandigen en kan een door de politie opgemaakt proces-verbaal niet overleggen, dan is de huurder volledig aansprakelijk voor het bedrag welke door de verhuurder naar normale normen worden vastgesteld.
Artikel 9. Kosten tijdens huurperiode
Alle lasten en belastingen ter zake van de fiets(en) is (zijn) voor rekening van de huurder. Evenzo zijn voor zijn rekening alle kosten aan het gebruik daarvan verbonden, zoals stalling, onderhoud en reparaties.
8 overnachtingen inclusief
3/4 sterren hotels
Toeristenbelasting inbegrepen
Ontbijt inclusief
Gedetailleerde route-boekjes met kaarten en toeristische informatie
Mogelijkheid tot het huren van fietsen
7-dagen per week service hotline
Bagage vervoer inclusief
Utrecht
Bij het hotel in Utrecht (categorie A) kunt u uw auto voor ca. €30,- parkeren gedurende u gehele reis. Bij het hotel in Bunnik (categorie B) kunt u gratis parkeren.
GPS tracks beschikbaar
Eventuele veerovertochten zijn niet inclusief
De dichtstbijzijnde luchthaven is Amsterdam Airport Schiphol (AMS)
De trein van Schiphol naar Utrecht vertrekt 4 keer per uur. De reistijd is ongeveer 30 minuten. Een enkele reis kost ongeveer € 10, - per persoon excl. fiets.
Kijk voor dienstregelingen en tickets op www.ns.nl. Voor busdetails, hoe het hotel te bereiken, check: www.9292.nl.
Tijdens het fietsen langs de Hollandse waterlinie is er zoveel meer om van te genieten dan alleen de forten, batterijen, molens en kastelen. De route is prachtig en loopt dwars door rustige en groene natuur in een relatief druk stukje van Nederland. De knooppunten maken het makkelijk om maximaal van de omgeving te kunnen genieten. De dagtochten zijn prima te doen met een electrische fiets met naast de 'reguliere' bezienswaardigheden ook ruim voldoende tijd voor bijv. een kopje koffie op een terras of een bezoek aan een markt of een stadje. En: we hebben onderweg genoten van de fijne hotels en de heerlijke en uitgebreide ontbijten. Deze waterlinieroute is echt een aanrader!
We hebben genoten van de mooie route. Afwisseling in het landschap. De geschiedenis mooi in beeld gebracht.
We hebben enorm genoten (ondanks het niet zo mooie weer) van de Waterliniefietstocht. Onze eerste dag hebben wij gebruikt voor een bezoek aan het Waterliniemuseum in Bunnik om wat meer te weten te komen over het ontstaan en de gedachte achter de waterlinie. Verder blijkt weer eens hoe mooi ons land is en door de goed uitgezette route hebben wij plekjes gezien waar je anders niet zo gauw zou komen. Ook het bagagevervoer was prima geregeld. Deze tocht is een echte aanrader!
Prachtige reis, met elke dag een mooie fietsroute
De routes waren mooi, verrassend stil in een druk stuk Nederland. Geef duidelijk alternatieven aan als pontjes uit de vaart gaan.
...Wij hebben erg genoten van onze reis. Dit deel van Nederland was voor ons vrij onbekend en we waren verrast door de vele kleine en leuke plaatsen, weggetjes en dijken. We hebben al heel wat afgewandeld en gefietst in Nederland, maar deze streken altijd gemeden, omdat we dachten dat het saai en erg druk zou zijn. Soms wel wat druk, maar in geen geval saai! We kijken met genoegen terug op onze fietsvakantie...