dbt
com
de
it
fr
es
Fietsvakantie ZOEKER
Fietsvakantie-
ZOEKER
Fietsdagen
Afstand

Veelgestelde vragen:

Algemene informatie

  • Zijn de reizen met of zonder begeleiding?

Wij bieden alleen reizen aan zonder begeleiding.Er is 1 uitzondering: Bij sommige bike & boot reizen zijn er fietstochten onder begeleiding. Dit staat vermeld op de betreffende tourpagina van de reis.

  • Kan ik als alleen reizende een reis boeken?

Ja dat kan. Er geldt een toeslag voor een eenpersoonskamer, maar de uiteindelijke prijs voor een eenpersoonskamer kun je vinden in de prijstabel van de tour die je wilt boeken.

  • Wat is het verschil tussen een eenpersoons- tweepersoons of “twin” kamer?

Een eenpersoonskamer is voor alleen gebruik ( 1 persoon per kamer).
Een tweepersoonskamer is voor gebruik met 2 personen. Het heeft 1 groot bed.
Een “twin” kamer is bedoeld voor gebruik met 2 personen, nu zijn het 2 losse bedden.
Houd er rekening mee dat we niet altijd de voorkeur voor 2 enkele of 1 bed kunnen garanderen, omdat dit afhangt van het kamertype welke het hotel beschikbaar heeft.

  • Kan ik mijn hond meenemen?

Over het algemeen is het niet mogelijk om je hond mee te nemen op een van onze tours De meeste hotels staan geen honden toe in hotel.
We hebben een paar reizen die hond vriendelijk zijn. Stuur ons een email voor meer informatie.

  • Kun je controleren of een bepaalde reis beschikbaar is in een bepaalde periode of op een bepaalde dag?

Nee, dat kunnen we niet. Al onze tours zijn op aanvraag en je kunt de data die we nog kunnen aanvragen vinden in de kalender op elke tourpagina. Zodra je 1 van deze data hebt gekozen, nemen we contact op met de hotels om de beschikbaarheid te controleren. De boeking is NIET bevestigd totdat we je de definitieve bevestiging en factuur sturen.

  • Moet ik een aanbetaling doen om door te gaan met de boekingsaanvraag?

Nee, dat hoeft niet. Je kunt ons je boekingsaanvraag sturen via ons online boekingsformulier (of per e-mail als je dat liever doet). Wij gaan dan aan de slag met je aanvraag en hebben normaal gesproken 7-8 werkdagen nodig om je boeking te bevestigen. De boeking is definitief en onherroepelijk zodra je de boekingsbevestiging hebt ontvangen. Samen met de boekingsbevestiging ontvang je instructies voor het betalen van de aanbetaling na ontvangst van de boekingsbevestiging en 6 weken voor aanvang van de reis het restbedrag.

  • Hoe boek ik een vakantie?

De makkelijkste manier om je fietsvakantie te boeken, is door ons online boekingsformulier in te vullen. Maar voel je vrij om e-mail of telefoon te gebruiken als je dat liever doet. De boeking is definitief en onherroepelijk zodra je de boekingsbevestiging hebt ontvangen. Lees ook onze Boekingsvoorwaarden.

  • Hoeveel bedraagt de boete als ik mijn boeking annuleer?

De boeking is definitief en onherroepelijk zodra je de boekingsbevestiging hebt ontvangen. Na dat moment kun je alle voorwaarden hier vinden, onder de sectie Annulering.

  • Wat is SGR?

Dutch Bike Tours/Fietsvakantiewinkel (KvK inschrijfnummer 30088748) is een geregistreerde deelnemer van SGR. U kunt dit controleren op www.sgr.nl. De op deze website vermelde vakanties vallen onder de garantie van SGR, binnen de voorwaarden van de SGR-garantieregeling. Onder de garantie van SGR krijgt de consument zijn vooruitbetaalde reissom terug als zijn wederpartij door financieel onvermogen niet aan zijn contractuele verplichtingen kan voldoen. Voor zover de overeenkomst het vervoer omvat en de bestemming al is bereikt, wordt de terugreis geregeld. Bij boeking wordt een verplichte SGR-bijdrage van € 5 per persoon in rekening gebracht ten behoeve van het SGR-fonds.

Over fietsen

  • Kan ik ook alleen fietsen huren bij jullie?

Nee, alleen als je een tour bij ons boekt is fietsverhuur mogelijk. Alleen een fiets huren is niet mogelijk.

  • Welke fietsen kan ik huren via Dutch Bike Tours?

Het hangt af van de tour die je boekt, maar we bieden altijd twee opties, een standaard fiets (hybride fiets/stadsfiets) en een elektrische fiets. Je kunt zien welk type fiets we verhuren op de tourpagina van de tour waarin je geïnteresseerd bent.

  • Kan ik een extra fietstas huren?

Nee dat is niet mogelijk. De huurfiets is altijd inclusief 1 fietstas.

  • Is het mogelijk om mijn eigen pedalen mee te nemen?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt je eigen pedalen meenemen, maar je zult ze zelf moeten verwisselen zodra je aankomt op je eerste bestemming. Neem dus je eigen gereedschap mee en bewaar de originele pedalen, want die moet je aan het einde van de tour weer op de huurfiets monteren

  • Kunnen we onze fietsen veilig stallen bij de hotels?

Bij het selecteren van hotels hebben we geprobeerd om waar mogelijk een veilige, afgesloten fietsenstalling op te nemen. We kunnen echter niet garanderen dat deze bij alle hotels beschikbaar zijn.

Over de reis

  • Kan ik halfpension boeken?

Wij bieden geen halfpension; onze reizen zijn op basis van logies en ontbijt. Je kunt elke dag in het hotel of in de buurt dineren, afhankelijk van je eigen wensen en budget. We maken wel uitzonderingen voor groepen van 8 personen of meer, in dat geval kun je ons mailen om de opties en mogelijkheden te bekijken.

  • Kan ik een extra nacht boeken?

Voor al onze reizen met  dagelijks vertrek kun je altijd vragen om extra nachten te boeken voor, tijdens en na de tour. De prijs voor de extra nacht(en) zal variëren afhankelijk van het geboekte hotel, je kunt zelf een extra nacht opgeven in het boekingsformulier. Zoals bij al onze diensten is beschikbaarheid op aanvraag en kan niet vooraf worden gegarandeerd.

  • Kan ik vanaf een andere locatie starten?

Dat hangt ervan af, niet alle plaatsen zijn beschikbaar als startpunt. Over het algemeen, als je onze fietsen niet huurt, kun je vanaf een andere locatie starten, maar als je de fietsen bij ons huurt, vraag dan bij ons na wat mogelijk is. Goed om te weten: Amsterdam kan altijd een start-/finishlocatie zijn. Houd er rekening mee dat als je met de auto reist, het starten vanaf een andere locatie andere en hogere parkeerkosten met zich mee kan brengen, omdat niet alle hotels gratis parkeren aanbieden.

  • Is het bagagetransport inbegrepen in de reis?

Ja, bagagetransport van hotel naar hotel is altijd inbegrepen in al onze reizen (met uitzondering van trips gebaseerd op standplaats hotels  en boot- & fietstours). Het is 1 stuk (max 20kg) per persoon. Als je extra bagage wilt meenemen, informeer ons dan ruim van tevoren bij je boekingsaanvraag (de kosten zijn €10 per stuk/per dag van de service in Nederland, €15 per stuk/per dag van de service in België).

  • Is het mogelijk om mijn dieetwensen door te geven aan de hotels waar ik verblijf?

Ja, dat is mogelijk. Laat het ons weten wanneer je je boekingsaanvraag doet en wij zullen het hotel voor je informeren. Vergeet niet dat het altijd goed is om hotels eraan te herinneren wanneer je incheckt!

  • Kan ik mijn eigen hotels boeken?

Nee, we kunnen alleen zorgen voor bagagetransport en fietsroutes als de hotels via ons geboekt zijn.

Over de betaling

  • Wanneer moet ik de aanbetaling en het restbedrag betalen?

De aanbetaling van onze hotelrondreizen is 15% en dient betaald te worden na ontvangst van de boekingsbevestiging. Het restbedrag dient 6 weken voor vertrek betaald te worden. Je vindt deze informatie op de factuur die we je hebben gestuurd en op je MYDBT persoonlijke account.
Voor boot- en fietstours vragen we 30% aanbetaling.

  • Kan ik met een creditcard betalen?

Ja, dat kan. Op je MyDBT persoonlijke account heb je de keuze uit verschillende betaalmethoden. Je kunt kiezen voor de betaalmethode van je voorkeur, betalen met een creditcard is een van de opties.

Over je aankomst

  • Is er een welkomstbriefing in het eerste hotel?

Nee, er is geen welkomstbijeenkomst. Je hebt de keus of je envelop met de alle reisdocumenten wilt ontvangen of je geeft aan dat je alles digitaal wilt ontvangen. In het laatste geval ontvang je een korting van €20 per kamer.
Als je bij ons een fiets hebt gehuurd wordt de fiets klaargezet en is deze afgesteld op de door jouw opgeven lengte bij de boeking van de reis. Je ontvangt de fietssleutel van de receptie en zij zullen je vertellen waar de fiets wordt gestald.

  • Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

U kunt kiezen hoe u de reisbescheiden wenst te ontvangen. Of de reisbescheiden (1 per kamer) liggen klaar bij het eerste hotel, wanneer u in Nederland woont krijgt u deze thuis gestuurd.  Wanneer u de reisbescheiden alleen digitaal wenst krijgt u een korting van €20.00 per kamer. Na ontvangst van uw boekingsbevestiging kunt u uw documenten inzien en printen via MY DBT

  • Wanneer ontvang ik mijn huurfiets?

Afhankelijk van de tour en het fietsverhuurbedrijf staat de fiets bij aankomst voor je klaar bij het hotel en kun je bij de receptie om de fietssleutel vragen. Anders wordt de fiets op de ochtend van je eerste fietsdag afgeleverd, ook hier kun je bij de receptie om de fietssleutel vragen.

Tijdens de tour

  • Kunnen we meerijden met de bagagevervoerder?

Dat is niet mogelijk. Onze chauffeurs hebben een strak schema en veel bagage op te halen en af te leveren gedurende de dag. Bovendien is het busje soms vol en mogen sommige chauffeurs geen passagiers meenemen. Daarom raden we altijd aan om de trein te nemen als dat mogelijk is: kijk op de website van NS om te zien wat je opties zijn en vergeet niet dat fietsen mee mogen, maar dat je wel een apart kaartje moet kopen. Je vindt alle informatie over het meenemen van je fiets op dit speciale gedeelte van de NS-website

https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html

  • Hoe laat wordt mijn bagage opgehaald/afgegeven bij het hotel?

Je moet je bagage voor 9:00 uur bij de receptie afgeven. Als je te laat bent, kunnen we niet garanderen dat je bagage naar de volgende locatie wordt vervoerd en moet je dit zelf regelen. Je bagage wordt voor 17:00 uur bij het hotel afgeleverd.

  • Wat als we een lekke band/mechanische problemen krijgen?

Het beste kun je naar een fietsenmaker gaan, er zijn er verschillende in Nederland, zij kunnen je helpen met de band en naar je fiets kijken als er mechanische problemen zijn. Als zij het probleem niet kunnen oplossen, bel ons dan en wij proberen je te helpen.
Als je de Bike Breakdown Pass service bij ons hebt geboekt, bel dan het nummer dat je in je reisdocumenten hebt gekregen: Een fietshersteller zal naar je toe rijden in zijn reparatiewagen en je fiets herstellen zodat je je tour kunt voortzetten. Je hoeft hem geen reparatiekosten te betalen. Fiets je op je eigen fiets, dan betaal je de kosten voor nieuwe onderdelen die je fiets nodig heeft. Als je een fiets huurt via Dutch Bike Tours zijn eventuele nieuwe onderdelen voor onze rekening. Als blijkt dat de fiets niet ter plekke gerepareerd kan worden, of als je niet verder kunt fietsen, kan de reparateur je ergens afzetten met zijn busje. Eén begeleider plus fietsen mogen mee in het busje. 

  • Hoe kan ik tijdens mijn fietsreis contact opnemen met Dutch Bike Tours?

Tijdens kantooruren (maandag t/m vrijdag: 9.00 - 17.30 uur) kun je ons bellen op 0031 24 3244712. Buiten kantooruren kunt u ons bellen op ons noodnummer dat u vindt in uw reisbescheiden pakket. In het weekend lezen we geen e-mails, maar als je op een van onze reizen bent, zijn we voor noodgevallen bereikbaar op ons noodnummer.

extraSmallDevice
smallDevice
mediumDevice
largeDevice